Cumpărăturile offline nu mai sunt disponibile în perioada imediat următoare, cât suntem încă în starea de urgență la nivel global. Din acest motiv, brandurile internaționale, de la reselleri multibrand și până la brandurile de lux, își regândesc vanzările online și strategiile de marketing pentru a supraviețui pandemiei.
Retailerul multibrand – Bird Brooklyn
Încă dinainte de pandemie, retailerul se simțea amenințat din toate părțile. Brandurile partenere pe care le vindea își făcuseră propriile site-uri pe care să își vândă produsele, iar site-urile de reduceri îi mâncau deja din market share. „În realitate, ceea ce ar fi trebuit să fie un an de muncă, acum va fi comprimat într-o lună sau două”, a spus Jen Mankins, proprietarul Bird pentru BoF.
Înainte de pandemie, afacerea lui Mankins – includea patru magazine fizice și un site de e-commerce care reprezenta aproximativ 10% din vânzările companiei – se confruntau deja cu un climat din ce în ce mai competitiv. Astăzi, este în „modul de supraviețuire”.
O mare parte din munca pe care Bird trebuie să o facă, ca și alte site-uri multibrand, constă în a lucra cu partenerii existenți pentru a scăpa de excesul de inventar, fără a se baza pe reduceri masive, ceea ce pare improbabil. Bird are în vedere vânzarea produselor cu reduceri de la 20% la 80%.
„Avem atât de mult inventar și o tonă de datorii. Datorăm tuturor sume mari de bani și singurul mod în care funcționează este dacă suntem deschiși și putem să vindem”.
Compania a întrerupt eforturile de achiziție de clienți, inclusiv publicitate online și postări sponsorizate. Bird a spus că nu amestecă imaginile vendorilor, brandurilor listate in site cu propriile sale vizualuri de ecommerce și social media și a luat in considerare să ceară ajutorul prietenilor săi artiști și fotografi să creeze conținut nou din casele lor. Comunicarea directă cu clienții VIP, pe mulți dintre ei Mankins contează ca prieteni, dar și cu restul comunității Bird prin Instagram, newslettere și telefoane pur și simplu, s-au dovedit a fi un motor de vânzări pe termen scurt. În unele cazuri, clienții inșiși i-au contactat prin intermediul mesageriei Instagram pentru a cumpăra.
Bird continuă să raspundă comenzilor online prin magazinele sale, unde lucrează câte un angajat în tot magazinul și livrează produsele prin United Parcel Service, respectând protocolul de distanțare socială atunci când lucrează cu curieri. Deocamdată, există un motiv pentru a fi un optimist rezervat. „Am reușit să vedem un sprijin foarte puternic prin vânzările online, care practic s-a dublat sau triplat”, a spus Mankins. „Dar habar nu am dacă este durabil.”