Nu, nu e ideea mea, dar am imprumutat-o cu gandul ca oamenii care ne urmaresc in aceasta perioada si poate chiar cauta idei de a-si salva business-ul de fashion ar putea-o folosi.
Da, stiu, oamenii cumpara mai putin haine zilele acestea, dar daca alea pe care totusi inca le cumpara ar fi de la tine. A inceput deja o miscare mai larga de repozitionare. Atat la nivel individual, pentru ca izolarea iti scoate toate fantomele la suprafata, dar si local, national si pana la global.
Este un moemnt in care situatia ne obliga pe toti sa ne repozitionam, iar de cele mia multe ori, ideile salvatoare vin din nevoie si disperare.
Anumite tipuri de haine nu sunt necesare în acest moment. Dar puloverele, jambierele și îmbrăcămintea de zi sunt în plină expansiune pe măsură ce oamenii stau acasă, iar brandurile internationale își schimbă producția atât pentru a răspunde noii cereri cât și pentru a menține fluxul cash, si in cele din urma angajatii.
Un exemplu este brand-ul Lively, despre care am citit zilele trecute aici si m-am gandit ca e un exemplu bun si pentru creatorii romani aflati in pericol de faliment in aceasta perioada. În mod normal, brand-ul de lenjerie si haine casual Lively s-ar pregăti să lanseze colecțiile de costume de baie. În lunile martie și aprilie, aceasta categorie este cea mai vândută pe site-ul lor și la partenerul său en-gros, Nordstrom. Însă fondatoarea Lively, Michelle Cordeiro Grant, a spus că îmbrăcămintea de casa este top vanzari; de la 1 martie s-a înregistrat o creștere de 200% a vânzărilor categoriei .
„Îmbrăcămintea de zi, a devenit brusc ,de departe, cea mai importantă categorie pentru noi”, a spus ea. „Așa că am început imediat să lucrăm pentru a ne asigura că este sustinuta si din punct de vedere stoc . Ne-am schimbat lanțul de aprovizionare, ne-am schimbat conținutul și marketingul, toate pentru a ne concentra asupra oamenilor care stau și lucrează de acasă. ”
Fondatoarea Lively, Michelle Cordeiro Grant
Matt Taylor, CEO al Tracksmith, un brand de imbracaminte sport , cu sediul în Boston, a declarat că atât hainele de alergare , cât și hainele de „relaxare” s-au vândut bine. Compania a înregistrat o creștere de 92% a vânzărilor colecției sale Trackhouse, realizată pentru a fi purtată acasă, din februarie până în martie. Puloverul cu mâneci lungi Harrier din această colecție a înregistrat o creștere de 122% a vânzărilor.
„Încă nu am început să producem mai mult, dar cu siguranță există o crestere în treninguri și haine de zi”, a spus Taylor. „Categoria de active wear și, în special, brandul nostru sunt într-un loc destul de bun acum, din punct de vedere vanzari. Am avut cateva intarzieri cu producția, dar nu prea mult, iar vânzările sunt încă destul de bune. Unii dintre prietenii mei care sunt fondatori al altor business-uri din industrie se află într-o situație mult mai gravă, cu concedieri, dar noi nu ne-am confruntat încă cu asta. ”
Matt Taylor
Chiar și brandurile care sunt destul de departe de lumea hanoracelor și a trenningurilor, găsesc modalități de a muta producția spre haine mai confortabile. Alton Lane, o marcă de costume pe comanda care se concentrează în mod normal pe îmbrăcămintea formală, office, a schimbat prioritatile catre alte categorii, inclusiv denim. Fondatorul Colin Hunter a declarat că brand-ul intenționa să se orienteze spre alte categorii, pe langa costume înainte de izbucnirea crizei de Corona, dar că perioada actuala i-a facut sa grabeasca procesul. Alton Lane și-a marit de 4 ori investiția în material chino și, în ultimele trei săptămâni, a lansat trei tipuri noi de încălțăminte confortabile personalizate, inclusiv adidași și mocasini.
Sunt 3 exemple de peste ocean care poate va vor inspira in a face o schimbare apropo de propria productie si pozitionare. Nu inseamna sa va pierdeti identitatea, inseamna doar adaptare la o situatie grea peste tot in lume.