Săptămâna trecută celebritățile internaționale din social media au fost criticate pentru comportamentul lor online din timpul pandemiei.
Arielle Charnas, bloggerita de la Something Navy, a început să-și documenteze boala pentru cei 1,3 milioane de adepți ai ei pe 16 martie și a anunțat în story-urile sale de pe Instagram că a fost testată pozitiv cu coronavirus, mulțumită unui prieten, Dr. Jake Deutsch care i-a furnizat testul. (Sursa: NY Post)
Oamenii au început să reacționeze negativ la postările ei pentru că și-a folosit relațiile și conexiunile pentru a obține unul dintre testele foarte prețioase în această perioadă – mai ales că a spus că nu îndeplinea criteriile pentru a-l obține.
Cu atât mai mult, după ce Charnas s-a dovedit a fi infectată cu noul virus, a postat o poză cu ea în aer liber, în fața unei piscine din Hamptons, cu titlul „aer curat”. De asemenea, ea a mers chiar și în clasa fiicei sale, în vârstă de 4 ani, cu doar câteva zile înainte de a face testul, a relatat reporterul Sophie Ross pe contul său de Twitter.
De atunci, a postat scuze, care sunt mai degrabă explicații, atât în formă video cât și în scris, dar contractele și parteneriatele, precum și viața ei rămân în pericol. Toată această poveste a dus inclusiv la apariția unui nou termen – COVIDiot.
Chiar și înainte de criza coronavirusului, au existat câteva semne că rețeta influencerilor se prăbușește încet-încet. Însuși cuvântul „influencer” sugerează că aceștia au capacitatea de a influența oamenii. Cei mai buni din industrie sunt capabili să recomande produse prin intermediul unor postări sponsorizate, datorită „autenticității” percepute a acestor, dar în acest context înseamnă a prezenta o personalitate care poate trece ca fiind autentică în feed-ul de social media. Realitatea însă, este că tot mai mulți oameni se intreabă ce le place cu adevărat acestor persoane, versus recomandările pe care le fac.
Gwyneth Paltrow, câștigătoare de Oscar, s-a transformat eficient în influencer cu normă întreagă și a făcut publicitate de curând unor pantofi foarte scumpi pe feedul de Instagram al platformei sale, Goop (postarea a fost în cele din urmă ștearsă). Cu toate acestea, atunci când a postat ceva mai târziu un selfie pe contul său personal de Instagram, purta echipament de protecție la întoarcerea acasă de la cumpărături.
În multe feluri, abilitățile influencerilor ar trebui să fie mai mult decât utile în această perioadă. Toate viețile (sau cele mai multe vieți) sunt domestice și statice. Suntem izolați în case și am putea să ne uităm la conținutul lor. Rețetele lor, antrenamentele lor, sufrageriile și bucătăriile lor, pozate în lumină excelentă. Chiar și abilitatea lor de a scrie confesiun despre cât de dificile sunt lucrurile în acest moment ar trebui să fie ceva cu care să ne putem identifica aproape toți în acest moment. Dar, în schimb, ghidurile despre cum să fii perfect, sau perfect dezordonat, par irelevante atunci când oamenii sunt preocupați de dezinfectarea clanțelor și de a scăpa de dosarul de șomaj. Orice realizare peste traiul actual, poate fi interpretat drept privilegiu (cu excepția celor care donează mii de dolari spitalelor și își transformă fabricile de kit-uri de buze în fabrici de produse de dezinfectare, cum a făcut Kylie Jenner).
Așa cum au arătat chiar și unele celebrități de primă mână, acesta poate fi un moment de suport sau reflecție din partea celor pe care, de obicei, iubim să-i urmărim. Dar, spre deosebire de vedetele de covor roșu, care au o infrastructură și o întreagă echipă în caz de criză de PR sau imagine, influencerii se pot prăbuși la prima experiență de acest gen. Brandurile vor dori să aibă grijă să nu pară că profită de acest moment de durere globală – asta dacă sunt în situația de a continua să plătească influenceri pentru a-i susține în campaniile de comunicare din această perioadă.
Cel mai bun pariu pentru un influencer pentru moment este să încerce să-și mențină publicul și să vadă ce va mai rămâne din această ramură de business de fashion dupa terminarea crizei, iar mulți fac acest lucru.
Influencing-ul este o industrie care s-a dezvoltat foarte mult, care aproape se simte prea mare, prea înrădăcinată ca și mecanism de publicitate pentru a dispărea. Dar, la fel ca atât de multe industrii în acest moment, este greu de spus cât de mult și cât de permanent va afecta această pauză pe termen mediu si lung. Tot ce știu este că și noi trecem prin propriile probleme financiare, ca și consumatori. Suntem blocați acasă pe termen nelimitat.